P.P.H.U. BAĆ-VOL      
     
       
       
 Warto przeczytać
CB RADIO RZESZÓW-ŚWILCZA NAJTANIEJ NA PODKARPACIU! SPRAWDŹ SAM!
W NASZEJ OFERCIE POSIADAMY TYLKO SPRAWDZONE MARKI
CENNIK zobacz koniecznie!!  CENY  JAK NA ALEGRO!!!
Najnowsze Promocje
BEZPOŚREDNI DYSTRYBUTOR FIRMY PROXIMA
CENY HURTOWE już przy 3 zestawach CB
Czym POLICJA mierzy prędkość
W TROSCE O KLIENTA
CB Radia Rzeszów - Świlcza
* Najtaniej na podkarpaciu *
NAJWIĘKSZY WYBÓR NA PODKARPACIU, NAJNIŻSZE CENY, PROFESJONALNY SERWIS, hurt-detal-montaż-serwis.


Sprawdź nasze ceny na www BacVol ipr pl


Kupując zestaw CB Radia w naszej firmie, macie Państwo możliwość natychmiastowego przetestowania i odsłuchania zestawu pod kątem jakości odbioru, zasięgu, a przede wszystkim wpływu ewentualnych zakłóceń pochodzących z instalacji elektrycznej samochodu na działanie CB Radia.


Z apraszamy  do korzystania z naszych usług.
GWARANTUJEMY NAJNIŻSZE CENY na Podkarpaciu


W obecnych czasach używanie CB Radia nie wymaga żadnych zezwoleń. Przy zakupie należy jednak zwrócić uwagę, aby radiotelefon, który nabywamy był dopuszczony do użytku na terenie naszego kraju (wymagana homologacja). Do takiego radiotelefonu dołączona jest zawsze homologacja, zwana także deklaracją zgodności.

Brak wymaganych zezwoleń sprawił, że radia CB zyskały sobie wielką sympatię kierowców, a grono ich użytkowników stale rośnie. Korzyści z używania radia CB są oczywiste. Dzięki informacją z kanału drogowego z pewnością łatwiej będzie ominąć korek, znaleźć objazd, trafić pod dokładny adres w obcym mieście czy uniknąć nieprzyjemnego spotkania z "misiaczkami "(czytaj-policją). Koledzy i koleżanki z "radyjka" na pewno doradzą gdzie dobrze zjeść i polecą miejsce na nocleg, pomogą też w wielu innych kwestiach związanych z podróżowaniem.

W Polsce do łączności w paśmie CB zostały przeznaczone częstotliwości od 26,960 MHz do 27,410 MHz. Jest to tzw. podstawowa czterdziestka, czyli 40 kanałów oddalonych od siebie co 10 kHz. Do przełączania pomiędzy kanałami służą pokrętła lub przyciski (w zależności od modelu radiotelefonu).

W tym podstawowym paśmie istnieje kilka kanałów przeznaczonych dla specjalnych zastosowań. Kanał o numerze 9 służy do wzywania pomocy i nazywany jest kanałem ratunkowym. Kanał o numerze 19 służy do komunikacji między pojazdami i jest nazwany kanałem drogowym. Kanał 2 wykorzystywany jest przez taksówkarzy, natomiast na kanale 28 wywołują się stacje bazowe.

Należy dodać, że podstawową modulacją używaną na terenie naszego kraju jest AM, dlatego aby usłyszeć rozmowy prowadzone na kanale drogowym należy ustawić przełącznik AM/FM w odpowiedniej pozycji (w Polsce AM). Jeśli dany radiotelefon nie ma wspomnianego przełącznika oznacza to, że pracuje on wyłącznie w modulacji AM.


Wybór radia
Podczas doboru CB Radia od ogromu oferowanych modeli, przyszłego użytkownika może rozboleć głowa. Na rynku znajduje się w ciągłej sprzedaży kilkadziesiąt różnych modeli radiotelefonów.

Każde radio posiada możliwość regulacji głośności i squelch'a (blokada szumów), oraz przyciski bądź pokrętło służące do zmiany kanałów. Pozostałe funkcje są opcjonalnym dodatkiem, ułatwiają one komunikację, ale bez wielu z nich można się obejść. Jednak na kilka z tych dodatków z pewnością warto zwrócić uwagę dobierając radio dla siebie.

Dobrze jest, gdy dany model posiada regulację czułości odbiornika (RF GAIN). Dzięki tej funkcji możliwe jest odpowiednie dobranie parametrów odbioru do warunków panujących w eterze. Szczególnie w miastach poziom zakłóceń i szumów rośnie a zmniejszając czułość można je w dużym stopniu wyeliminować. Oczywiście odbywa się to kosztem zasięgu, ale każdy doświadczony użytkownik CB wie, że lepiej słyszeć najbliższe, najsilniejsze stacje głośno i wyraźnie, niż wyławiać pożądane informacje z gąszczu szumów, trzasków i pisków. Producenci, chcąc uprościć użytkownikom kwestię regulacji czułości, oferują modele z funkcją LOCAL (LOC), gdy jest ona aktywna poziom czułości radia zmniejsza do zdefiniowanego przez producenta poziomu, tak, aby rosnące zakłócenia nie były uciążliwe.

Dla użytkowników, którzy chcą ograniczyć swoją ingerencje w ustawienia radia do absolutnego minimum, przeznaczone są modele z automatycznym squelchem. Jak sama nazwa wskazuje, radio z tą funkcją samo dobiera poziom szumów i decyduje o tym które sygnały przepuszczane są do głośnika.

Niezwykle istotnym elementem dobrego radia są skuteczne filtry NB/ANL. Eliminują one zakłócenia pojawiające się w instalacji elektrycznej samochodu i eterze.

W dalszej kolejności należy wyróżnić funkcje Dual Watch (DW), SCAN i MIC GAIN. Dual Watch pozwala na nasłuch dwóch kanałów jednocześnie, znajduje zastosowanie np. w sytuacji, gdy jedziemy w trasę ze znajomymi i chcemy z nimi utrzymywać stałą łączność, słuchając jednocześnie rozmów na kanale drogowym. Scan służy do przeszukiwania pasma w poszukiwaniu aktywnych rozmów. Pokrętło MIC Gain pozwala na dostosowanie czułości mikrofonu do hałasu panującego w kabinie pojazdu.

CB radia używane na terenie naszego kraju pracują w modulacji AM. Jest to ogólnie obowiązująca modulacja. Egzemplarze, które posiadają dodatkowo modulacje FM mogą być także wykorzystywane do łączności w wielu innych krajach Europy, gdzie pracuje się z modulacją "FM".


Wybór anteny
Często rozmawiając z klientami spotykamy się z określeniem: "potrzebuję krótką antenę z dobrym zasięgiem". Niestety trzeba zdać sobie sprawę z tego, że długość anteny przekłada się wprost proporcjonalnie na oferowane osiągi. Antena o wysokości 50 cm nie zaoferuje osiągów anteny 150-cio centymetrowej. W tym momencie dotykamy sprawy danych technicznych podawanych przez producentów. Do tego typu informacji należy podejść z dużym dystansem. Sztandarowy parametr anteny, którym producenci co rusz się prześcigają, czyli "zysk, podawany w dB" może być bowiem liczony na różny sposób. Punkt odniesienia służący do jego określenia może być bowiem różny dla pomiarów wykonanych przez poszczególnych producentów.

Upraszczając sprawę można przyjąć, że 10 cm wysokości anteny przekłada się mniej więcej na 1 km zasięgu. Zasięg oczywiście zależy także od tego w jaki sposób ustawiona jest blokada szumów (Squelch) ,czułość (RF Gain) w radiu, ukształtowanie terenu, propagacja, no i jaką antenę posiada nasz rozmówca.

Początkujący użytkownik CB Radia powinien wiedzieć, że antena jest bardzo istotnym elementem zestawu, który w zdecydowanym stopniu wpływa na jakość odsłuchu i nadawania. Kupując antenę nie warto na niej oszczędzać i kupować w myśl zasady "kupię tańszą antenę ale lepsze radio". Nie oznacza to jednak, że dobra antena kosztuje krocie. Jako przykład możemy podać anteny firm Sirio, Lemm, Wilson, Hustler, Sirtel, które posiadają bardzo korzystny stosunek ceny do jakości.


Strojenie anteny
1.Antenę stroimy zawsze ! ! !Bez względu jakiej firmy i jakiego rodzaju jest to antena (ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZIĆ WSPÓŁCZYNNIK "SWR") aby uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek w postaci np. uszkodzonej końcówki mocy w Radiu CB.

Należy wspomnieć, że antenę stroi się do do konkretnego samochodu i miejsca mocowania anteny, a nie jak czasem można usłyszeć do modelu radia.


Dla użytkowników
Używając CB radia należy przestrzegać pewnych podstawowych zasad:


-Kultura, kultura i jeszcze raz kultura (czego niestety brakuje w eterze)
-Na radiu nie używamy przekleństw i zwrotów uważanych za obelżywe
-Używamy zwrotów grzecznościowych ("dzięki kolego", "szerokości koleżanko")
-Najpierw słuchamy, później odpowiadamy, nie wciskamy się na siłę do rozmowy

-Pytając o drogę, gdy już otrzymamy odpowiedź ,w dobrym tonie jest poinformować jak wygląda sytuacja na odcinku już przez nas przebytym.

Slang użytkowników CB wykształcał się przez lata, i ulega ciągłej ewolucji, niemal każdy dzień użytkowania radia to odkrywanie nowych, często bardzo interesujących i żartobliwych zwrotów.

Oto przykładowe zwroty które można usłyszeć w eterze:
73 - pozdrawiam
Aparat, fotograf, gołębnik – foto radar
Dróżka, ścieżka - droga
Dyskoteka - radiowozy stające z włączonymi kogutami
Erka na bombach - karetka pogotowia na sygnale
Jadą na bombach - Jadą na sygnale
Kino objazdowe - nieoznakowany samochód policyjny z wideo rejestratorem
Krokodylki – Inspekcja Transportu Drogowego
Lustereczko – nawzajem
Margines - pobocze
Misiaki, Misie – Policja
Miśkowóz - radiowóz
Nabita puszka - czynny foto radar
Oczko - reflektor
Suszarka - radar
Wahadełko - ruch wahadłowy
Szerokości - szerokiej drogi


"Gałkologia"
Panel czołowy każdego radia zawiera różnego rodzaju przyciski, przełączniki i pokrętła, ich liczba a tym samym ilość funkcji z reguły rosną wprost proporcjonalnie do ceny urządzenia. Poniżej przedstawiamy opis najczęściej spotykanych elementów:

Volume - regulacja głośności
On/Off - Włącznik/Wyłącznik, najczęściej połączony z pokrętłem regulacji siły głosu
Squelch (SQ) - blokada szumów
ASC, ASQ - automatyczna blokada szumów, różni producenci stosują odmienne nazewnictwo tej funkcji
Channel UP/DOWN - zmiana kanałów w górę/dół
RF POWER - regulacja mocy wyjściowej nadajnika
MIC GAIN - regulacja czułości mikrofonu
RF GAIN - regulacja czułości odbiornika
Hi-Cut - filtr wycinający wysokie tony
CW/LSB/USB/AM/FM - zmiana rodzaju emisji
CB/PA - zmiana trybu pracy, tryb PA umożliwia wykorzystanie radia jako megafonu
NB/ANL - filtry przeciwzakłóceniowe
CH9/CH19 - przełącznik umożliwiający szybkie przejście na kanał 9 lub 19
SCAN - automatyczne przeszukiwanie pasma w poszukiwaniu rozmów
LOC (LOCAL) - zmniejsza czułość odbiornika do poziomu łączności lokalnej (najbliższe stacje)
MEMORY (MEM) - przycisk służący do programowania pamięci
M1-M5 - aktywuje przypisany do danego przycisku kanał
Roger beep (Beep) - sygnalizacja końca nadawania


-------- S Z E R O K O Ś C I --------
--- DO USŁYSZENIA W ETERZE ---

 
 w naszej ofercie

między innymi największą popularnością cieszą się:

  • CB radia
  • Antyradary
  • Alkomaty
  • Alarmy
  • Immobilaizery antyporwaniowe
  • Centralne zamki
  • Czujniki parkowania
  • Kamery cofania
  • Anteny
  • Krótkofalówki
  • Szyby elektryczne
  • Nawigacja GPS
  • Czujniki
  • Sterowniki:
    bram automatycznych,
    żaluzji, rolet itd.
  • Lampy Xenonowe:
    H1 H3 H4 H4-1 H4-2
    H4-3 H4-4 H7 H8 H9
    H10 H11 H13-1 H13-2
    H13-3 H13-4 9004-1
  • Światła do jazdy dziennej

 

Powered by  ® SP8CGU